Sa sve većom potražnjom za prirodnim i organskim sastojcima kako u kozmetici tako i u dermatološkoj nezi, sve više ljudi se okreće čvrstoj kozmetici kao što je: čvrsti šampon, čvrsti hidratatori i pilinzi, kao načinu da smanje njihov uticaj na životnu sredinu. Čvrsta kozmetika nudi širok spektar prednosti u odnosu na tradicionalne tečne proizvode od praktičnosti i prenosivosti do održivosti i čistoće. Ne samo da čvrsta kozmetika pruža potrošačima ekološki prihvatljivu opciju za njihovu rutinu lepote, već takođe eliminiše otpad od ambalaže i omogućava korisnicima da prilagode svoju šminku pomoću kontejnera koji se mogu ponovo puniti.
SADRŽAJ:
- Zero waste predvodi Gamarde Srbija
- Čvrsti proizvodi za ličnu higijenu
- Naš čvrsti program
- Saveti za skladištenje čvrstih proizvoda za higijenu
Zero waste predvodi Gamarde Srbija
Apsolutno nije tajna da plastika igra vodeću ulogu kada su u pitanju svetska pitanja životne sredine. Kozmetički proizvodi i higijenski pribor nisu izuzetak. Plastična ambalaža za ove predmete je uobičajena, što dovodi do obilja plastike za jednokratnu upotrebu koja je štetna po životnu sredinu. U stvari, prema nedavnim istraživanjima, skoro milion tona plastičnog otpada iz proizvoda za ličnu negu svake godine uđe u naše okeane.
Od suštinskog je značaja da donosimo svesne odluke kada je u pitanju kupovina proizvoda za lepotu i higijenu kako bismo minimizirali svoj uticaj na planetu. Na sreću, sada postoji više opcija nego ikada ranije kada je u pitanju kupovina čvrstih proizvoda za higijenu kao što su šamponi i pilinzi umesto tradicionalno upakovanih artikala. Ove čvrste alternative dolaze sa minimalnim ili čak nultim otpadom od ambalaže i često sadrže prirodne sastojke koji su ljubazniji i prema nama i prema životnoj sredini.
Razarajuća mikroplastika
Kako se potrošači udaljavaju od plastične ambalaže za jednokratnu upotrebu ka održivijim opcijama, novo ekološko pitanje izlazi na videlo — namerna upotreba mikroplastike u proizvodima za negu. Od dezodoransa i šampona do šminke, hidratantnih krema i gelova za tuširanje, velika većina predmeta za samostalnu negu sadrži sitne čestice plastike koje su dizajnirane da se isperu u odvod. Kako ovi proizvodi postaju sve popularniji, tako raste i potencijal za značajnu štetu našim plovnim putevima, jer nanose štetu morskom životu.
Problem sa mikroplastikom leži u njihovoj veličini. Oni su toliko mali da mogu proći kroz tradicionalne filtere za vodu i na kraju se akumulirati u našim okeanima i vodenim telima. Pored toga, mnoge mikroperle koje se nalaze u ovim proizvodima sadrže toksine koji mogu biti štetni za vodeni svet kada uđu u naše ekosisteme. Krajem 2020. godine procenjeno je da je u svetskim okeanima bilo blizu 14,4 miliona tona mikroplastike.
Raste svest o štetnosti ambalaže i mikroplastike
Može se sa sigurnošću reći da je skromni higijenski pribor prešao dug put poslednjih godina. Od osnovne potrebe, sada je postao suštinski deo svake rutine za negu. 2021. sa prodavnicama i supermarketima punim do temelja sa svakim proizvodom za negu, objavljeno je da je samo tokom 2020. širom sveta prodato 120 milijardi jedinica proizvoda za ličnu negu.
Udaljavanje od običnih i jednostavnih proizvoda za higijenu ka luksuznijim proizvodima je nešto što je podstaknuto potražnjom za artiklima višeg kvaliteta. Videli smo kako se ovaj trend pojavljuje jer ljudi sve više traže inovativne proizvode koji im mogu pomoći da izgledaju i osećaju se najbolje bez obzira na sve. Ovo uključuje sve, od organskih linija za negu kože i kose, do prirodnih dodataka za lepotu, pa čak i luksuznih spa doživljaja – sve je dizajnirano da kupcima pruži jedinstveno iskustvo prilagođeno posebno za njih, i to uz minimalno korišćenje plastike, kako u pakovanju tako i u samom proizvodu.
Gamarde prepoznaje potrebu za očuvanjem prirode i unapređenja zdravog načina života. Zato smo stvorili novu liniju proizvoda pod nazivom Čvrsti program. Naši proizvodi su bez veštačkih konzervanasa, boja, parfema, i plastičnog otpada, koji ne samo da imaju negativan uticaj na okolinu, već i na same potrošače. Čuvamo prirodu. Čuvamo porodicu.
Čvrsti proizvodi za ličnu higijenu
Čvrsti proizvodi za ličnu higijenu su popularna alternativa tradicionalnim tečnim proizvodima i proizvodima na bazi kreme. Obično se prave od prirodnih sastojaka i ne sadrže hemikalije, što ih čini atraktivnim izborom za one koji žele da smanje uticaj na životnu sredinu. Ne samo da čvrsti proizvodi pomažu u smanjenju plastičnog otpada, već se mogu i udobno spakovati u putnu torbu bez ikakve brige o prosipanju ili ograničenju količine tečnosti koja sme da se, na primer, ponese u avion.
Čvrsti toaletni pribor dolazi u mnogim oblicima, uključujući hidratatore, pilinge, pa čak i šampone. Svaki proizvod je dizajniran da očisti kožu dok je nežan za životnu sredinu, pružajući odlična hidratantna svojstva kako bi vaša koža bila svilenkasto meka. Mnogi sadrže eterična ulja koja pružaju prijatan miris dok neguju kožu prirodnim lekovitim komponentama kao što su kokosovo ulje i kandelila vosak.
Ovi proizvodi nude niz prednosti u odnosu na tradicionalne tečne verzije, kao što su praktičnost, ekološka prihvatljivost i isplativost. Čvrsti toaletni proizvodi takođe imaju duži rok trajanja zbog nedostatka vode, što znači da mogu trajati godinama bez isteka roka. Iako čvrsti proizvodi za ličnu higijenu i kozmetiku dobijaju na snazi na tržištu, još uvek ima mnogo ljudi koji možda nisu svesni njihovih prednosti ili da isti postoje.
Prednosti koje čvrsti proizvodi za ličnu higijenu nude
Čvrsti proizvodi poslednjih godina postaju sve popularniji među putnicima zbog svoje pogodnosti i ekološke prirode. Ova vrsta proizvoda je nadogradnja u odnosu na tradicionalne tečne proizvode, jer nude niz pogodnosti koje ih čine mnogo poželjnijim. Od smanjenja ambalažnog otpada do eliminisanja rizika od prosipanja, čvrsti proizvodi za higijenu postali su obavezna stavka za džet setere koji žele putovanja bez muke.
Najočiglednija prednost ovih proizvoda za higijenu, pa tako i kozmetiku, je eliminisanje otpada od plastične ambalaže tečnih i kremastih proizvoda. Čvrsti proizvodi dolaze upakovani u manje otpadne materijale kao što su papir ili karton, što znači da se manje resursa koristi za proizvodnju i odlaganje. Naravno, svi koji koriste ove proizvode već imaju plastične kutije u kojima ponovo mogu držati nov proizvod. U glavnom se još uvek svi sećamo držača za sapune koje smo nosili sa sobom na letovanja, izlete, kampovanja. Pored toga, često se prave od prirodnih sastojaka kao što su kokosovo ulje i kandelila vosak koji ih čine blažim za životnu sredinu od proizvoda koji su prepuni hemikalija.
Korišćenjem ovih artikala, u mogućnosti smo da smanjimo količinu vode koju koristimo u našim kozmetičkim rutinama. U poređenju sa tradicionalnom tečnom kozmetikom, koja zahteva velike količine H2O za proizvodnju i upotrebu, čvrsta kozmetika obično sadrži veoma nizak nivo vode ili je uopšte nema. To znači manje otpada i značajno smanjenje opterećenja prirodnih resursa kao što su rezerve slatke vode. Voda se u ovim proizvodima zamenjuje voskom, koji ima umirujući učinak na našu kožu i ne zapušava pore.
Još jedna prednost čvrstih proizvoda je da često zahteva minimalnu pripremu pre upotrebe, za razliku od tečnih koji se moraju promućkati ili tresti kako bi iscurila odgovarajuća količina.
Odsustvo vode
Odsustvo vode je apsolutni plus u svetu čvrste kozmetike. Voda je dragoceni resurs i daleko najvažniji sastojak koji se koristi u tradicionalnoj kozmetici. Ali u poslednje vreme postoji rastući trend ka čvrstoj kozmetici i čvrstim proizvodima za ličnu higijenu – proizvodima koji uopšte ne sadrže vodu. Čvrsti higijenski proizvodi imaju brojne prednosti, od smanjenja težine samog pakovanja i plastičnog otpada do poboljšanja performansi proizvoda.
Prirodna čvrsta kozmetika ne sadrži konzervanse, što ih čini idealnim za one sa osetljivom kožom ili alergijama. Pored toga, pošto ne zahtevaju dodatno pakovanje ili glomazne kontejnere za skladištenje i transport tečnosti, ovi proizvodi mogu biti kompaktniji i lakši od svojih alternativa na koje smo navikli na bazi vode. Konačno, mnoge čvrste formulacije nude superiorne performanse u odnosu na njihove tečne ekvivalente; ovo je zbog činjenice da su bez dodavanja vode, ove formule manje razblažene i sposobne da daju maksimalne rezultate sa manje aplikacija!
Za umetnike, superheroje, mlade i stare
Novi talas čvrste kozmetike pravi talase širom sveta. Ovi proizvodi nude nomadski i praktičan pristup lepoti sa kojom je ne samo lako putovati već je i ekološki prihvatljiv. Za razliku od tradicionalnih tečnih alternativa, čvrsti proizvodi ne zahtevaju vodu ili pakovanje i imaju duži rok trajanja zbog manjeg oslanjanja na konzervanse. Čvrsta kozmetika takođe pruža korisnicima veću udobnost i prenosivost; lako ih je čuvati u malim kontejnerima, torbicama, koferima ili čak džepovima. Namenjen je svima, mladima i starijima, ženama i muškarcima.
Luksuzni osećaj
Savremeni potrošač traži jedinstveno iskustvo kada su u pitanju proizvodi za ličnu higijenu. Nešto što prevazilazi osnovnu funkcionalnost proizvoda. Potrošači žele iskustvo koje je ugodno, luksuzno i koje uključuje teksturu i senzorno iskustvo. To znači da kozmetiku treba povezati sa zadovoljstvom u svim okolnostima; kozmetika bi trebala da natera potrošače da se osećaju dobro zbog svog izgleda, kao i da pruži zadovoljavajući taktilni osećaj kada se koristi. A to naši proizvodi i pružaju.
Da bi se to postiglo, čvrst proizvod mora ponuditi više od samo osnovne upotrebe. Tekstura artikla treba da donese radost korisniku, dok mirisi i arome mogu pomoći u podizanju raspoloženja pojedinca. Tu su još i prirodni sastojci koji postaju sve popularniji u kozmetičkim proizvodima zbog njihove nežne prirode za kožu.
Naš čvrsti program
Za mnoge od nas, pomisao na čvrste higijenske proizvode može zvučati kao daleka uspomena, ali oni se zapravo vraćaju sa zaletom. Poslednjih godina sve više ljudi prelazi sa tradicionalnih tečnih proizvoda na čvrste proizvode. Ovaj trend ima pozitivan uticaj na životnu sredinu i raste mu popularnost među svim polovima i starosnim grupama.
Naši šamponski valjci su odličan način da pređete sa upotrebe tečnog šampona u boci na potpuno prirodan oblik, a isto važi i za kupke, jer je ovaj proizvod 2u1. Ovi čvrsti proizvodi ne sadrže hemikalije, ali su zato bogati prirodnim uljima koji pomažu da kosa i koža budu zdravi i hidrirani.
Takođe u obliku valjka, naša čvrsta umivalica je sjajna alternativa tečnostima za skidanje šminke, dok sa lica uspešno uklanja odamrle ćelije i prljavštinu. Odlična vest je da ne iritira predeo oko očiju i same oči, te je pogodan čak i za osobe koje koriste kontaktna sočiva. Sadrži, između ostalog, ulje suncokretovog semena, koji je sjajan i za mršavljenje.
Za razliku od prethodnih proizvoda, kojima je potrebno ipak malo vode da zapene, naš čvrsti hidratator kupolastog oblika je potpuno drugačiji. Na kožu lica se nanosi nakon čišćenja istog tako što se lagano počne masirati o kožu. Toplota kože čini da se proizvod počne lagano topiti čime dobijamo nežnu i kremastu teksturu. Jedan od bitnijih sastojaka je i ricinusovo ulje koje se najčešće nalazi i u proizvodima za bebe.
Saveti za skladištenje čvrstih proizvoda za higijenu
Čvrsti proizvodi za higijenu su ekološki prihvatljiva i isplativa alternativa tradicionalnim tečnim verzijama šampona, kremama za hidrataciju, pilinzima i drugim proizvodima za higijenu. Bez obzira da li tek počinjete sa čvrstom rutinom ili ste već iskusan korisnik, pravilno skladištenje je ključno za obezbeđivanje što dužeg trajanja vaših toaletnih potrepština. Evo nekoliko korisnih saveta za čuvanje čvrstih proizvoda za higijenu:
Prvo, čuvajte čvrste materije na hladnom i suvom mestu daleko od direktne sunčeve svetlosti. Ne samo da će im ovo pomoći da traju duže, već može poboljšati i teksturu nekih proizvoda kao što su šamponi koji mogu postati kašasti ako se čuvaju u toplim prostorima. Pored toga, vodite računa da ih držite podalje od vlage kako biste izbegli razvijanje buđi ili raspadanje proizvoda.
Drugačije rečeno, da biste produžili vek svojih čvrstih proizvoda za higijenu, svaki je poželjno držati u svom držaču, poklopljenog kako ne bi dolazio u kontakt sa vodom kada za tim nema potrebe.